Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania beneficiar al proiectului “Dezvoltarea competentelor profesionale pentru femeile din sistemul sanitar, pe o piata inclusiva a muncii – FEMIN” POSDRU/144/6.3/S/128729, a organizat la sediul Filialei OAMGMAMR Vrancea in data de 22 ianuarie 2015, un atelier de lucru , la care au participat 50 de persoane avand ca tema problematica reconcilierii dintre viata de familie si cariera.
Atelierele de lucru moderate de cei doi specialisti, Laura Grunberg si Diana Neaga, au avut ca principal scop cresterea constientizarii angajatelor din sistemul sanitar cu privire la inegalitatile dintre femei si barbati existente in societate in general si in mod particular manifestarea acestora pe piata muncii si in sistemul medical.
Rezultatul atelierului de lucru de la Vrancea
Atelierul de lucru s-a desfasurat in mod interactiv, bazat pe dialog moderat, lucru în echipă, joc de roluri, brainstorming.
Discuțiile moderate din cadrul atelierelor au demonstrat nevoia femeilor de a discuta într-un cadru organizat si deschis despre problemele lor, acestea impartasind diverse experiente din sistem, dovedind astfel existența multor situații de dezechilibru între viața privată și carieră. S-a vorbit despre prevederile legale privind egalitatea de sanse, discriminarea, concediu de maternitate, despre problema lipsei de timp special planificat pentru ca femeile să poate lua o pauză de masă civilizată fără a perturba activitățile spitalicești, despre forme concrete de manifestare a hărțuirii sexuale dar și despre nevoia unor spații de recreere/recuperare pentru personal în vederea creșterii calității muncii.
In cadrul atelierului de lucru, s-au colectat și o serie de informații utile (pe baza caietului de exercitii) privind gradul de informare și conștientizare pe probleme de egalitate de șanse al femeilor din sistemul de sănătate.
In cadrul atelierelor de lucru, participantele s-au bucurat de primirea materialelor promotionale realizate in proiect si anume: block-notes cu pix, sacose de panza, memory stick, brosuri, materiale materiale necesare derularii cursurilor teoretice si practice (trusa de prim ajutor, halate, suport de curs, bloc-notes cu pix ).
Dupa finalizarea atelierului de lucru, cursantii si formatorii de curs au acordat interviuri pentru activitatea de informare si promovare a proiectului, prin care si-au exprimat multumirea pentru informatiile primite ca fiind utile pentru viitor cat si pentru activitatile prevazute in proiect la care vor participa.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „Investeste in oameni!”, Axa prioritara 6” Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul Major de Interventie 6.3 „Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii” , POSDRU/144/6.3/S/128729, se deruleaza pe o perioada de 18 luni in parteneriat cu Consejo General de Enfermería (Spania).