În data de 11 februarie 2014, Mircea Timofte a avut o întâlnire de lucru cu reprezentanții OAMGMAMR filiala Dolj, cu directorii de îngrijiri și cu asistenții șefi din unitățile sanitare din județul Dolj.
În cadrul întâlnirii din data de 11 februarie participanții și- au exprimat aprecierea față de desfășurarea examenului de grad principal sesiunea 2013 cât și cu privire la finalizarea cursurilor de specializare.
Mircea Timofte a prezentat modificările aduse de Directiva 2013/55/UE a Parlamentului European și a Consiliului, privind recunoașterea calificărilor profesionale și a adus la cunoștința participanților la întâlnire faptul că acest proces a constituit prilejul pentru autoritățile române de a modifica, în urma negocierilor derulate cu statele membre și instituțiile UE, clauza privind recunoașterea calificărilor de asistent medical generalist obținute în România anterior datei aderării la UE, în beneficiul profesioniștilor români.
Au fost purtate discuții pe tema modificării legislației referitoare la modalitatea de recunoaștere a gradului principal pentru asistenții medicali și moașele care au absolvit studii universitare
Una din problemele semnalate de către participanții la întâlnire este necesitatea elaborării normelor privind participarea reprezentanților OAMGMAMR în calitate de membri, în comisiile de examene și concursuri pentru ocuparea posturilor în cadrul unităților sanitare. Cu privire la acest aspect, Mircea Timofte a informat că a făcut demersuri în acest sens, în vederea elaborării de către Ministerul Sănătății a unor norme interne.
O altă problemă ridicată de participanții la întâlnire, care va fi abordată de către Comisia națională de Educație Medicală Continuă, așa cum a afirmat domnul Mircea Timofte, este legată de modul de realizare a educației medicale continue a asistenților medicali care își desfășoară activitatea în centrele de transfuzii.
Această întâlnire face parte dintr-un program pe care Mircea Timofte, în calitate de asistent șef, l-a inițiat în acest an, cu scopul de a veni în întâmpinarea nevoilor acestora și de a dezvolta o rețea a asistenților șefi la nivel național, similară rețelei asistenților șefi din UE.
Aceste întâlniri de lucru se vor desfășura în perioada următoare în județele Arad, Brașov, Iași, Cluj, Constanța și în mun. București.